معاونت فرهنگی

معرفی معاونت فرهنگی

واحد فرهنگی دبیرستان سلام شهید زین الدین فعالیت هر ساله خود را با شروع کلاس های تابستانی آغاز می کند و طبق برگه های استعداد سنجی و نظرسنجی فعالیت های دبیرستان، در قالب یک تقویم اجرایی یک ساله برنامه ریزی می شود.متصدی اصلی فعالیت های فرهنگی در دبیرستان پس از مدیریت، معاونت فرهنگی می باشد، البته انجام فعالیت های فرهنگی،کادر اجرایی و دبیران نیزتاثیر بسزایی دارند.

از وظایف این واحد برگزاری فعالیت های ملی و مذهبی- برگزاری کلاس های آموزش مهارتی و اعتقادی -برگزاری اردو های علمی و تفریحی – ایجاد تشکلات دانش آموزی- برنامه ریزی و شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری – انجام امور کتابخانه و ترویج کتابخوانی و… می باشد.

اهمیت و برنامه های معاونت فرهنگی

دانش آموزان در سال های حضور خود دراین مرکز آموزشی و تربیتی با مهارت های گوناگون متناسب با علایق و استعداد خود آشنا می گردند از جمله کلاس های  فرهنگی می توان  به کلاس های قرانی، تئاتر، سرود، نمایش نامه خوانی، عکاسی، فن بیان ، یوگا، سلامت روان، کمک های اولیه، نقاشی و طراحی، کلاس های نگرش مثبت و عزت نفس و دیگر کلاس ها اشاره کرد.

تشکلات دانش آموزی شامل: شورای دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و هیئت دانش آموزی و  .. می باشد که دانش آموزان میتوانند طی فرایند های اعلام شده در مدرسه و شرح وظایف اعضاء این تشکل ها به عضویت و فعالیت در آن بپردازند .

این واحد با توجه به تقویم اجرایی خود، در طی سال تحصیلی اردوهای آموزشی و علمی برگزار می کند و دانش آموزان در یک محیط شاد و دوستانه تعامل با همکلاسی ها و اساتید خود را می آموزند.

از دیگر فعالیت های این واحد، شرکت دانش آموزان در مسابقات قرآنی و فرهنگی-هنری منطقه، استان و کشور می باشد.لازم به ذکر است مجموعه مدارس سلام هر ساله اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی-هنری اسوه حسنه می نماید که در سه سطح کتبی، ارسالی و حضوری برگزار می شود.

در بخش مناسبت های ملی و مذهبی، هرساله دانش آموزان می توانند در برگزاری مراسم و جشن های خاص در بخش های اجرا، انتظامات، نوشتن متون و غیره شرکت نمایند

در خاتمه یادآور می شود که مجموعه فعالیت های فرهنگی دبیرستان، در جهت ارتقاء مهارت های اجرایی و پرورش نسلی فرهیخته در جریان می باشد تا دانش آموزان در محیطی آموزشی و فرهنگی با یکدیگر در تعامل باشند و بتوانند در آینده عهده دار مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی گردند .

سلام همت برای تربیت صحیح دانش آموزان حس اعتماد را هم در آنها پرورش داده و سپس محیط را صرفاً تبدیل به محیط درس نمی‌کند یعنی باید بطور مثال کلاس هم همانند زنگ پرورشی اداره شده و بایدها و نبایدها، هنجارها و ناهنجاری‌ها به دانش آموز آموخته شود. در سلام همت دانش آموز باید اجازه داشته باشد که دغدغه ها و دل نگرانی های خود و مدرسه را برای مربی و مسئولین تعریف کرده و از آنها کمک بخواهند.

کادر معاونت فرهنگی

گالری عکس از فعالیت ها

دیگر معاونت های سلام شهید زین الدین

سوالات متداول

  • افزایش توانمندی و مهارت دانش آموزان در رشته های مهارتی و فرهنگی-هنری علاوه بر بعد آموزشی 
  • افزایش مهارتهای ارتیاطی و شرکت در جشنواره ها و مسابقات فرهنگی

آموزش ها از سطح مبتدی تا پیشرفته